Ve dnech 7. – 10. října byla provedena diagnostika raných matematických představ u všech žáků v první třídě. Tímto se naše škola zapojila do projektu Matematika bez bariér v aplikaci Včelka, která v letošním školním roce tuto diagnostiku spustila úplně poprvé. Zúčastnilo se jí a dokončilo celkem 1 100 škol, 25 000 žáků, což je čtvrtina prvňáčků z celé republiky. Průměrná délka plnění úkolů na jednoho žáka činila 23 minut. Z celkových výsledků vyplývá, že žáci pracovali s velkým nadšením s občasnou i častější asistencí, někteří zcela samostatně. Děti byly nadšené z použití tabletu a sluchátek, bavila je interakce, líbil se jim hlasový výstup s pochvalou za správně splněný úkol a povzbuzení v případě chyby. Cílem nebylo zjistit, že všichni žáci všechno zvládli, ale odhalit riziková místa, na která se vyplatí zaměřit. Díky tomu výsledky přinesly nové užitečné informace jak podpořit rozvoj matematiky u dětí v první třídě a učitelům inspiraci pro nastávající výuku o raných matematických představách.
Naši žáci prvňáci jsou připraveni porozumět číslům 1 -5 a jejich významům, chápou vztahy mezi počtem a jeho číselným označením. Dále zvládají orientaci na síti třikrát tři, která je součástí prostorových představ a dovedností nutných pro geometrii. Zvládli úlohy na třídění, které je základem matematického myšlení. Je však zapotřebí se stále věnovat manipulaci s předměty a porovnávat počty více o / méně o v oboru 1 – 5. Také je nutné žáky připravovat k porozumění numerickým operacím a slovním úlohám.
V závěru bych chtěla vyslovit velké poděkování paní asistentce Evě Šilhavé a kolegovi Antonínu Hartingerovi za obrovské úsilí a pomoc při zvládání technické obsluhy aplikace a díky nim jsme mohli být součástí výše jmenovaného projektu.
Matematika bez bariér.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 59.91 kB
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |